I dag holder det ikke lenger bare med en nettside for å være synlig på nettet. Selskapet ditt eller din organisasjon må være på sosiale medier som Facebook, Twitter, Instagram, YouTube og gjerne også ha en blogg.
De mest suksessrike små selskapene vi har fulgt gjennom årene har en klar strategi. Disse oppretter profiler på de overnevnte sosiale plattformene. I tillegg kan de finne på å opprette en podcast eller en kanal på youtube.
Det er også viktig å vite hvilke plattformer som er best for dere, og hvilke dere kanskje skal styre unna.
Inside Creative har fulgt med på flere selskaper som har lykkes med sin strategi på nettet. Et av disse selskapene er Headscape. Dette webdesign-selskapet i England står bak podcasten Boagworld som framhever god design og brukererfaring på nettet.
For The Anti-Doping Database har vi gjennom en tydelig strategi bygget opp en Twitter-profil hvor tjenesten nå har over 12.000 følgere. Ikke galt for et nisjeprodukt for spesielt interesserte.
Selv om podcast og blogg fungerte for dette selskapet, betyr ikke dette at en podcast eller en blog passer for deres selskap. Det kan hende at en kanal på YouTube er bedre, eller faste artikler på Medium.
Ta gjerne kontakt med oss for å snakke om sosiale medier, hvilken strategi dere skal velge og hvordan vi best kan bistå dere.